Инфлацията ще задържи онлайн продажбите за празниците


Общият брой поръчки за онлайн пазаруване през този празничен сезон се очаква да намалее спрямо 2021 г., тъй като потребителските бюджети са ограничени от нарастващата инфлация.

В САЩ се очаква броят на онлайн поръчките да спадне с 5% в сравнение с празничния сезон през 2021 г., според данни на Salesforce Inc., която разработва софтуер за компании свързани с онлайн пазаруването. В световен мащаб се наблюдава спад на поръчките за електронна търговия със 7%. Онлайн продажбите през ноември и декември се очаква да останат „по същество непроменени“, каза Salesforce, вероятно поради по-високите цени въпреки прогнозирания спад на определени продукти.

Цените на стоките от първа необходимост, включително наеми, електричество и хранителни продукти, се повишават от месеци, докато инфлацията подкопава ръста на заплатите в САЩ и Европа от последната година и половина. Това ограничава покупателната способност на потребителите – засягащи най-вече търговците на дребно, които зависят от разхода в края на годината, за да постигнат финансовите си цели.

Въпреки това търсенето като цяло се задържа тази година. Продажбите на дребно нараснаха неочаквано през август, според данни на Министерството на търговията. Данните не са коригирани спрямо инфлацията, така че увеличението може да отразява повишенията на цените.

Отделни данни от четвъртък от Morning Consult, компания за проучвания на дребно, показаха, че разходите за подаръци се развиват по различен начин от преди година, като потребителите планират компромиси, за да си позволят определени продукти. Въпреки че е малко вероятно потребителите да намалят разходите за хранителни стоки, празненства и подаръци, те ще намалят разходите за пътувания, декор и алкохол, казаха от Morning Consult.

Междувременно по-високите производствени разходи – включително за труд, ток и транспорт – ще изпреварят способността на търговците да прехвърлят разходите върху самите клиенти, като увеличат цените с 10%. Така, те ще трябва да се справят със спад от 10% на база годишен обород.


Един отговор за “Инфлацията ще задържи онлайн продажбите за празниците”

  1. Опреледено тази година имаше много повече поръчки през месец Август, за Коледните празници, може би ще бъде както през миналата година. Все пак нарастващата инфлация се усети най-много през тази година